Tags Overzicht


Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient

Gevonden voor Veilig

Voorkom stilstand van je vrachtwagen door goed onderhoud

Maar liefst 1000 euro bedragen de gemiddelde kosten per ongeplande stilstand. Als transportbedrijf wil je dit natuurlijk voorkomen, want een stilstaande vrachtwagen zorgt niet alleen voor reparatiekosten maar ook voor gemiste transportinkomsten (“downtime”, in LEAN termen). Uit cijfers van Rijkswaterstaat blijkt dat er vorig jaar meer dan 5000 incidenten met vrachtverkeer hebben plaatsgevonden. De economische schade was meer dan een half miljard. Hoe kun je dit voorkomen? Het goed en tijdig onderhouden van je vrachtwagen lijkt zo vanzelfsprekend maar wordt in de praktijk toch nog vaak vergeten. Uit onderzoek van de wegenwacht blijkt dat minstens één op de drie pechgevallen komt door vergeten onderhoud. Met goed onderhoud valt dus nog veel te winnen. Preventief onderhoud  Preventief onderhoud helpt om technische mankementen en ongeplande stilstand te voorkomen. Er zijn al telematica systemen beschikbaar waarbij vrachtwagens online verbonden zijn met de werkplaats, ook wel “predictive maintenance” genoemd. Hierbij wordt de levensduur van onderdelen gekoppeld aan de onderhoudsplanning en het transportschema. De voordelen: Op afstand voorspellen welk onderdeel aan vervanging toe is En meten welke onderdelen nog níet aan vervanging toe zijn Vroegtijdig onderdelen bestellen Dit alles voorkomt technische uitval, bespaart tijd en scheelt kosten. Zelf ook een steentje bijdragen? Eén op de drie pechgevallen komt door vergeten onderhoud. Het gaat hier lang niet altijd om grootschalige defecten, soms is klein onderhoud genoeg om problemen te voorkomen. Als chauffeur kun je dus ook je steentje bijdragen om je vrachtwagen in goede conditie te houden, stilstand te voorkomen en de levensduur te verlengen. Een klein geheugensteuntje om je veilig op weg te helpen:

Edscha schuifdaken terug in ons assortiment

Vanaf 1 januari 2015 kunt u weer bij ons terecht voor de beste schuifdaken en onderdelen van Edscha en Sesam. Tijdens de IAA in Hannover introduceerde Edscha een geheel vernieuwd schuifdaken programma. Een aantal jaren geleden hebben wij met pijn in het hart afscheid genomen van één van onze oudste vertegenwoordigingen; Edscha.  Als gevolg van een overname door de VBG Groep had men de beschikking over een eigen vestiging in de Benelux. Inmiddels is deze vestiging gesloten en heeft men Imbema Rhiwa benaderd om de vertegenwoordiging voor de Benelux op zich te nemen. Meer informatie over Edscha? Neem contact met ons op via: 0180 - 33 12 00.

Pommier Torseo ergonomische inbouwsluiting

Van leverancier Pommier introduceren wij de ergonomische Torseo RVS inbouwsluiting. De Torseo inbouwsluiting is speciaal gemaakt voor het eenvoudig openen en sluiten van laaddeuren en met name voor koelwagens. Het ergonomische ontwerp met gedraaide vorm van het handvat biedt, zelfs met dikke handschoenen, voldoende ruimte voor de hand. De Torseo inbouwsluiting is verkrijgbaar als Push en Pull versie, leverbaar in verschillende inbouwdieptes. Met behulp van de voorgeboorde bevestigingsgaten kunt u de sluiting eenvoudig en makkelijk installeren. De Torseo sluitingen zijn vervaardigd van hoogwaardig RVS dat een oppervlaktebehandeling heeft ondergaan waardoor het optimaal beschermd is tegen alle weersinvloeden. Meer informatie? Ga naar de Torseo inbouwsluitingen of neem contact met ons op via: +31 (0)180 33 12 00 / sales@imbemarhiwa.nl.

Multisave; multifunctioneel voor ladingzekering en veiligheid

Met het nieuwe gecertificeerde Multisave ladingzekering systeem kunt u eenvoudig meerdere vastzetpunten in uw voertuig creëren. Compartimenten kunnen snel worden opgebouwd maar ook weer eenvoudig worden weggehaald! De multisave dwarstraverse is inkortbaar en kan op elke gewenste plek in de vloer worden gemonteerd. Met behulp van de Multistick insteek rong kunt u zo eenvoudig een vormvaste ladingzekering maken. Tevens kunnen spanbanden (met dubbele haak) eenvoudig in het profiel worden gehaakt. Voordelen: 7 ton toegestaan  90 mogelijke lading vastzet punten  2000 daN in rijrichting en zijwaarts  gecertificeerd volgens DIN EN 12642 XL en sjorpunten volgens din en 12640 Ladingzekering Het op de juiste wijze vastzetten van lading is essentieel voor een een goed en veilig transport. Helaas gaat dit in de praktijk nog al eens fout. Veel ongevallen met vrachtauto's komen door niet goed vastgezette lading. Om schade aan lading, voertuig en menselijk leed te voorkomen dient u uw lading dus juist te zekeren. In onze informatiefolder ladingzekering hebben wij in het kort voor u op een rijtje gezet waar u bij het zekeren van lading rekening mee moet houden. Naast het op de juiste manier zekeren van lading is het ook belangrijk dat u de juiste producten gebruikt. Wij leveren naast bovengenoemde Multisave systeem een dekkend programma ladingzekering bestaande uit o.a. ladingstangen, ladingrails, vloerankers, antislipmatten, spanbanden en kettingen ter voorkoming van ongevallen. Al deze producten zijn goedgekeurd volgens de Europese normen.       Meer informatie: Bekijk de Multisave folder, onze ladingzekering pagina of neem contact met ons op via: +31 (0)180 33 12 00 / sales@imbemarhiwa.nl. Wij geven u graag antwoord op al uw vragen over het zekeren van lading.

Lite-wire staat niet stil!

Vorig jaar introduceerden wij het voertuigbekabelingsysteem van Lite-wire. Een eenvoudig te installeren systeem, met een flinke besparing op kabels en arbeidsloon. De ontwikkelingen bij Lite-wire gaan in hoog tempo door; zo is het nu mogelijk om een draadloze afstandsbediening aan het systeem te koppelen voor de bediening van bijvoorbeeld werklampen. Run Lock systeem Een andere ontwikkeling is het Run Lock systeem; de motor van een bedrijfswagen blijft lopen terwijl de sleutel niet meer in het contactslot zit. Indien de handrem uitgeschakeld wordt, zal de motor uitgeschakeld worden en kan deze alleen door de juiste persoon gestart worden. Het unieke systeem met frequentie gestuurde schakeling biedt mogelijkheden die met normale bekabeling moeilijk te realiseren zijn, zoals zijmarkeringslampen met flitsfunctie en automatische uitschakeling van werklampen bij het loslaten van de handrem. Lite-wire is voorzien van snelle elektronische zekeringen en bovendien kan het systeem het ladingsniveau van uw accu bewaken. Indien nodig kan Lite-wire aangeschakelde functies in een bepaalde volgorde uitschakelen en zo voldoende vermogen over houden om de motor te starten. In de toekomst kan Lite-wire, door GPS en GPRS, functies zoals accuspanning, openen deuren en voertuigtemperatuur, middels een e-mail of sms doorgeven. CRL800 LED achterlamp Wist u trouwens dat de CRL800 LED achterlamp van Lite-wire het eerste ontwerp voor een LED combilamp was en dat deze op vele opleggers als eerste montagelamp gemonteerd wordt? Deze LED lamp is veel gekopieerd maar nooit geëvenaard! Meer informatie over het voertuigbekabeling systeem? Bekijk de Lite-wire pagina of neem contact met ons op via +31 (0)180-33 12 00.

Kwaliteitscontrole d.m.v. zoutnevel installatie

Onze ingekochte producten ondergaan eerst een uitgebreide kwaliteits- controle alvorens ze aan ons assortiment worden toegevoegd. Er wordt gekeken naar de kwaliteit van de constructie, zoals laswerk en bout- verbindingen, maar ook naar de corrosiebestendigheid. Met behulp van een zoutnevel installatie, kunnen wij praktijkgebruik in ons laboratorium simuleren door middel van een duurtest. Gedurende een van te voren bepaalde testperiode monitoren wij eventuele optredende veranderingen van de zinklaag, laklaag of poedercoating. Na afloop wordt er, in geval het elektronische componenten betreft, natuurlijk ook gekeken of het product nog functioneert. Voor, tijdens en na de test wordt zo nodig ook de laagdikte gemeten, worden er foto's gemaakt en gerapporteerd. Alle testen worden uitgevoerd volgens DIN ISO 9227.    De testresultaten geven een goed beeld van de kwaliteit van het product. Ze zijn medebepalend in de beslissing of het product al dan niet aan ons assortiment wordt toegevoegd, zodat het kwaliteitsniveau waar Imbema Rhiwa voor staat gewaarborgd blijft! Wilt u meer informatie over onze kwaliteitscontroles? Neem dan contact op met onze inkoopafdeling via 0180 - 33 12 00.   Wij geven u graag meer informatie!

Nieuwe aluminium ladingstang voor airline systemen

Deze innovatieve 1855 ladingstang kan eenvoudig horizontaal en verticaal worden toegepast. De stang is niet verend, maar traploos instelbaar. Hierdoor wordt er geen overmatige druk op wanden, dak of vloer uitgeoefend, waardoor er minder snel schade aan uw voertuig ontstaat. Een andere innovatie is de vergrendeling van de 1855 ladingstang. De stang wordt door een kleine horizontale beweging in de airline ankerrail vergrendeld. Probeer en ondervind het gemak! De 1855 ladingstang is voorzien van een PVC omhulsel. Hierdoor heeft u nooit meer koud aluminium in handen, waardoor de stang ook bij lagere temperaturen eenvoudig te hanteren is en uw lading niet beschadigt. De stang heeft een blokkeerkracht tot 400 daN en wordt in twee standaard lengtes geleverd. Meer informatie? Bekijk de 1855 ladingstang folder of neem contact met ons op via 0180 - 33 12 00.

Nieuwe Delta R65 LED beacons flitslampen voldoen aan laatste ECE-R65 norm

Gele signaleringsverlichting (amber) op voertuigen moet voldoen aan de Europese ECE R65 richtlijnen. Onze nieuwe Delta R65 flitslampen voldoen aan deze R65 norm. Dit betekent onder andere dat het signaal van de lamp vanaf 20 meter rondom het voertuig, gemeten op 1,5 meter boven het wegdek, kan worden waargenomen. Verder zijn er eisen gesteld aan de lichtintensiteit, de kleur van het licht en een kwaliteitsnorm. Delta R65 flitslampen De Delta serie R65 flitslampen zijn geheel onderhoudsvrij en hebben een lange levensduur. De flitslampen hebben de modernste LED technologie en zijn verkrijgbaar in vier standaard montage opties. Ze zijn instelbaar met 14 verschillende enkele of dubbele flitspatronen, waarvan vier ECE R65 goedgekeurd. Dit maakt de Delta R65 beacon geschikt voor vele doeleinden voor zowel grote als kleine voertuigen.  Hieronder ziet u het verschil tussen onze ECE R65 gekeurde flitslamp en een ongekeurde lamp. Wanneer mag u geel zwaai- flits- of knipperlicht voeren? Bij de volgende werkzaamheden of omstandigheden voert een voertuig, indien de kans bestaat dat het voertuig niet tijdig door andere weggebruikers wordt opgemerkt, geel zwaai-, flits- of knipperlicht: werkzaamheden ten behoeve van de hulpverlening op of langs de weg met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen; werkzaamheden ten behoeve van wegen, werken of inrichtingen op, aan, in of boven wegen, daar onder begrepen gladheidsbestrijding of sneeuwruimen; werkzaamheden met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen voor de hulpverlening aan en het repareren of bergen en wegslepen van voertuigen; vervoer van ondeelbare lading voor zover het voertuigen betreft waarvoor krachtens het Voertuigreglement ontheffing is verleend inzake de afmetingen van deze voertuigen of hun lading; het begeleiden van transporten waarvoor een ontheffing is verleend, voor zover die begeleiding uit de ontheffing voortvloeit en dit geschiedt met daartoe speciaal uitgeruste voertuigen; het begeleiden van militaire colonnes; het rijden met landbouw- of bosbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid, of daardoor voortbewogen aanhangwagens, die, met inbegrip van de lading, breder zijn dan 2,60 meter. Het voeren van gele zwaailichten geeft geen voorrangsrechten. U hoeft ook geen vergunning of ontheffing aan te vragen voor het gebruik van een geel zwaailicht. Meer informatie? Bekijk de flitslampen of neem contact met ons op via: +31 (0)180 33 12 00 / sales@imbemarhiwa.nl.

Werkt u net als MCB mee aan een veilige weg?

De filmpjes op internet over afgevallen lading, wie kent ze niet? You Tube staat er vol mee. En niet alleen op internet zien wij deze ongelukken door verkeerd gezekerde lading voorbijkomen. Dagelijks worden wij er op de weg mee geconfronteerd. Een afgevallen lading zorgt voor lange files en een hoop ergernis  van medeweggebruikers. Voor de vervoerder zijn de gevolgen nog veel erger; een vertraagde levering, productschade, eigen risico, een verhoogde verzekering, schade aan het voertuig, een total loss verklaring en bergingswerkzaamheden brengen een hoop kosten en ellende met zich mee. En met de huidige mediamogelijkheden zou zelfs uw naam in het nieuws kunnen komen. Daar zit u als transporteur echt niet op te wachten. We zien het allemaal drukker worden op de weg, laten we er dan ook met zijn allen voor zorgen dat het veiliger wordt. Een paar extra antislip matten, de juiste spanband en vormvast opsluiten zijn kleine investeringen die een groot ongemak kunnen wegnemen. Denk hier maar eens over na. Een mooi voorbeeld van het veilig transporteren van goederen is het verhaal van MCB. Veiligheid op één MCB is een internationale metaalgroothandel die veiligheid op één heeft staan. Veiligheid is bij MCB een way of life. Het is vanzelfsprekend dat alle werkzaamheden veilig gebeuren, zo ook het transporteren van de goederen zegt Jos Otten, wagenparkbeheerder van MCB.   Otten: “metaal is een kwetsbaar en spiegelglad materiaal wat lastig te vervoeren is. Buizen kunnen snel gaan schuiven en je hebt te maken met verschillende maatvoeringen van platen. In het kader van de veiligheid ben ik op zoek gegaan naar een systeem waarmee we verschillende soorten metaal zo veilig mogelijk kunnen vervoeren.  “Veilig vervoer van goederen. Zonder geschuif of beschadigingen. En flexibel: voor verschillende soorten metaal, lang of kort. Dat is waar ik naar op zoek ging.” Jos Otten – Wagenparkbeheerder MCB Belangrijk hierbij is de flexibiliteit van het systeem. Wij maakte altijd gebruik van een vast tweede kopschot wat veel te statisch is. Bij een afwijkende maat kun je deze niet verplaatsen waardoor platen sneller kunnen gaan schuiven. In mijn zoektocht kwam ik het Multisave systeem van Imbema Rhiwa tegen en ik was gelijk enthousiast."  Als test heeft MCB een bestaande wagen laten voorzien van het Multisave systeem. Carrosseriebedrijf Roefs BV uit Middelbeers heeft op vijf plekken in de vloer een Multisave rongbaan ingebouwd. In combinatie met de Multistick insteekrongen is MCB nu heel flexibel in het opsluiten van lading naar voren en naar de zijkanten. "Die oplegger met die palen die werkt goed" Het Multisave systeem is heel enthousiast ontvangen zegt Tino Chel, chauffeursbegeleider bij MCB. Chel: "Chauffeurs zijn wel eens sceptisch als ze iets nieuws moeten gebruiken, maar nu waren ze gelijk positief. De goederen liggen per soort stevig opgesloten en hebben geen mogelijkheid om te schuiven. Wel zo handig en veilig als je moet gaan lossen. Een veel gehoorde reactie was; "die oplegger met die palen die werkt goed. Daar wil ik wel mee rijden." Tevens merken de chauffeurs dat ze bij hun klanten eerder aan de beurt zijn om te lossen. Ook van de klant krijgen wij te horen dat ze het een mooi systeem vinden: " Het lossen van de goederen gaat met behulp van het Multisave systeem een stuk sneller en veiliger."  Dekra gecertificeerd Otten: "Nu iedereen zo enthousiast is over het Multisave systeem hebben we besloten om nog eens 5 bestaande trailers en 10 nieuwe trailers van het Multisave systeem te laten voorzien. Half 2018 zullen een 25-tal voertuigen van dit systeem worden voorzien. Naast heel veilig en flexibel is het ook een groot voordeel dat het Multisave systeem Dekra gecertificeerd is. Aangezien wij ook klanten in Duitsland hebben is het wel zo handig dat de trailers voldoen aan de strenge eisen die in Duitsland aan ladingzekering worden gesteld." Efficiënter beladen en lossen Zodra de Multisave trailers beschikbaar zijn zullen wij de laadploeg instrueren hoe ze efficiënter kunnen beladen zegt Jos Otten. "Met behulp van het Multisave systeem is het mogelijk om overal in de trailer palen te zetten zodat goederen veilig in delen worden opgesloten waardoor er minder spanbanden nodig zijn. Wanneer je dit optimaal indeelt kan de belading omhoog en kan er sneller geladen en gelost worden. Hiermee gaan wij behoorlijk wat kosten besparen. Dit is naast het veiligheidsaspect natuurlijk een mooie bijkomstigheid."  "Het Aluflex schuifzeilsysteem levert ons zeker een half uur tot een uur tijdswinst per dag op!” Naast het Multisave systeem is de trailer van MCB voorzien van het Aluflex schuifzeilsysteem. Dit systeem zorgt ook nog eens voor een tijdsbesparing. "Geen eindeloos gehannes met bandjes, elastieken of TIR-kabels, maar één handeling en de zeilwand is met 10 seconden open. Binnen enkele minuten is de trailer gelost en kan de volgende rit worden gemaakt. Dit levert op een dag zeker een half uur tot een uur tijdwinst op!" Meer informatie? Bekijk de Multisave en de Aluflex pagina. Natuurlijk kunt u ook contact opnemen met onze productspecialisten via +31 (0)180 - 33 12 00 of vul het contactformulier in. Natuurlijk kunt u ook contact opnemen met onze productspecialisten via +31 (0)180 - 33 12 00 of vul het contactformulier in. <a href="https://www.formdesk.com/imbemaholland/contact-imbema-rhiwa-carrosserietechniek-nl-nederlands" target="_blank">Vul het online formulier in: Stuur een bericht of stel een vraag</a>

Een veilige ladingzekering voor de aanhangwagen? Vermijd de 5 meest gemaakte fouten!

Of je nu een lichte of een zware vracht hebt, veel of weinig kilometers maakt, of met een vouw- of aanhangwagen op pad gaat, in alle gevallen is veilige ladingzekering van belang. Zelfs een pakketje van 10 kilo neemt 10 tot 12 keer aan kracht toe bij een acute rem actie. De vracht schiet dan met een kracht van 120 kilo vooruit. Met veel ongevallen, lange files en hoge schades tot gevolg. Zo’n 70% van de vrachtlading die de weg op gaat is nog altijd verkeerd gezekerd. Welke fouten behoren tot de klassiekers en belangrijker nog: wat kun je doen om dit te voorkomen? De 5 meest gemaakte fouten bij het zekeren van lading op een aanhangwagen. – Zo voorkom je  ze!

Onze projecten

Benieuwd hoe klanten onze producten in hun projecten hebben toegepast?

Bekijk ons overzicht van projecten en praktijkcases.

bekijken

Deze website gebruikt cookies voor het bijhouden van anonieme bezoekersstatistieken. Akkoord Meer informatie