Tags Overzicht


Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient

Gevonden voor Betrouwbaar

Voorkom stilstand van je vrachtwagen door goed onderhoud

Maar liefst 1000 euro bedragen de gemiddelde kosten per ongeplande stilstand. Als transportbedrijf wil je dit natuurlijk voorkomen, want een stilstaande vrachtwagen zorgt niet alleen voor reparatiekosten maar ook voor gemiste transportinkomsten (“downtime”, in LEAN termen). Uit cijfers van Rijkswaterstaat blijkt dat er vorig jaar meer dan 5000 incidenten met vrachtverkeer hebben plaatsgevonden. De economische schade was meer dan een half miljard. Hoe kun je dit voorkomen? Het goed en tijdig onderhouden van je vrachtwagen lijkt zo vanzelfsprekend maar wordt in de praktijk toch nog vaak vergeten. Uit onderzoek van de wegenwacht blijkt dat minstens één op de drie pechgevallen komt door vergeten onderhoud. Met goed onderhoud valt dus nog veel te winnen. Preventief onderhoud  Preventief onderhoud helpt om technische mankementen en ongeplande stilstand te voorkomen. Er zijn al telematica systemen beschikbaar waarbij vrachtwagens online verbonden zijn met de werkplaats, ook wel “predictive maintenance” genoemd. Hierbij wordt de levensduur van onderdelen gekoppeld aan de onderhoudsplanning en het transportschema. De voordelen: Op afstand voorspellen welk onderdeel aan vervanging toe is En meten welke onderdelen nog níet aan vervanging toe zijn Vroegtijdig onderdelen bestellen Dit alles voorkomt technische uitval, bespaart tijd en scheelt kosten. Zelf ook een steentje bijdragen? Eén op de drie pechgevallen komt door vergeten onderhoud. Het gaat hier lang niet altijd om grootschalige defecten, soms is klein onderhoud genoeg om problemen te voorkomen. Als chauffeur kun je dus ook je steentje bijdragen om je vrachtwagen in goede conditie te houden, stilstand te voorkomen en de levensduur te verlengen. Een klein geheugensteuntje om je veilig op weg te helpen:

Edscha schuifdaken terug in ons assortiment

Vanaf 1 januari 2015 kunt u weer bij ons terecht voor de beste schuifdaken en onderdelen van Edscha en Sesam. Tijdens de IAA in Hannover introduceerde Edscha een geheel vernieuwd schuifdaken programma. Een aantal jaren geleden hebben wij met pijn in het hart afscheid genomen van één van onze oudste vertegenwoordigingen; Edscha.  Als gevolg van een overname door de VBG Groep had men de beschikking over een eigen vestiging in de Benelux. Inmiddels is deze vestiging gesloten en heeft men Imbema Rhiwa benaderd om de vertegenwoordiging voor de Benelux op zich te nemen. Meer informatie over Edscha? Neem contact met ons op via: 0180 - 33 12 00.

Multisave; multifunctioneel voor ladingzekering en veiligheid

Met het nieuwe gecertificeerde Multisave ladingzekering systeem kunt u eenvoudig meerdere vastzetpunten in uw voertuig creëren. Compartimenten kunnen snel worden opgebouwd maar ook weer eenvoudig worden weggehaald! De multisave dwarstraverse is inkortbaar en kan op elke gewenste plek in de vloer worden gemonteerd. Met behulp van de Multistick insteek rong kunt u zo eenvoudig een vormvaste ladingzekering maken. Tevens kunnen spanbanden (met dubbele haak) eenvoudig in het profiel worden gehaakt. Voordelen: 7 ton toegestaan  90 mogelijke lading vastzet punten  2000 daN in rijrichting en zijwaarts  gecertificeerd volgens DIN EN 12642 XL en sjorpunten volgens din en 12640 Ladingzekering Het op de juiste wijze vastzetten van lading is essentieel voor een een goed en veilig transport. Helaas gaat dit in de praktijk nog al eens fout. Veel ongevallen met vrachtauto's komen door niet goed vastgezette lading. Om schade aan lading, voertuig en menselijk leed te voorkomen dient u uw lading dus juist te zekeren. In onze informatiefolder ladingzekering hebben wij in het kort voor u op een rijtje gezet waar u bij het zekeren van lading rekening mee moet houden. Naast het op de juiste manier zekeren van lading is het ook belangrijk dat u de juiste producten gebruikt. Wij leveren naast bovengenoemde Multisave systeem een dekkend programma ladingzekering bestaande uit o.a. ladingstangen, ladingrails, vloerankers, antislipmatten, spanbanden en kettingen ter voorkoming van ongevallen. Al deze producten zijn goedgekeurd volgens de Europese normen.       Meer informatie: Bekijk de Multisave folder, onze ladingzekering pagina of neem contact met ons op via: +31 (0)180 33 12 00 / sales@imbemarhiwa.nl. Wij geven u graag antwoord op al uw vragen over het zekeren van lading.

Lite-wire staat niet stil!

Vorig jaar introduceerden wij het voertuigbekabelingsysteem van Lite-wire. Een eenvoudig te installeren systeem, met een flinke besparing op kabels en arbeidsloon. De ontwikkelingen bij Lite-wire gaan in hoog tempo door; zo is het nu mogelijk om een draadloze afstandsbediening aan het systeem te koppelen voor de bediening van bijvoorbeeld werklampen. Run Lock systeem Een andere ontwikkeling is het Run Lock systeem; de motor van een bedrijfswagen blijft lopen terwijl de sleutel niet meer in het contactslot zit. Indien de handrem uitgeschakeld wordt, zal de motor uitgeschakeld worden en kan deze alleen door de juiste persoon gestart worden. Het unieke systeem met frequentie gestuurde schakeling biedt mogelijkheden die met normale bekabeling moeilijk te realiseren zijn, zoals zijmarkeringslampen met flitsfunctie en automatische uitschakeling van werklampen bij het loslaten van de handrem. Lite-wire is voorzien van snelle elektronische zekeringen en bovendien kan het systeem het ladingsniveau van uw accu bewaken. Indien nodig kan Lite-wire aangeschakelde functies in een bepaalde volgorde uitschakelen en zo voldoende vermogen over houden om de motor te starten. In de toekomst kan Lite-wire, door GPS en GPRS, functies zoals accuspanning, openen deuren en voertuigtemperatuur, middels een e-mail of sms doorgeven. CRL800 LED achterlamp Wist u trouwens dat de CRL800 LED achterlamp van Lite-wire het eerste ontwerp voor een LED combilamp was en dat deze op vele opleggers als eerste montagelamp gemonteerd wordt? Deze LED lamp is veel gekopieerd maar nooit geëvenaard! Meer informatie over het voertuigbekabeling systeem? Bekijk de Lite-wire pagina of neem contact met ons op via +31 (0)180-33 12 00.

Bawer gereedschapskisten nu ook verkrijgbaar als plus versie

Naast standaard Bawer gereedschapkisten hebben wij nu ook een PLUS versie beschikbaar. Deze PLUS kisten zijn standaard voorzien van 2 Drop-t sluitingen, driedelige scharnieren, gasveren en ontluchter. De Bawer Drop T-sluiting is met zijn afgeronde handgreep makkelijk te openen en te sluiten. Het slot is netjes door de hendel weggewerkt en in diepte instelbaar. De RVS kisten zijn gemaakt van duurzaam roestvast staal AISI 304/X5CrNi18-10/1.4301-2B. Ze zijn bestand tegen de meeste chemicaliën en er is nagenoeg geen kans op corrosievorming. Een regengoot en rubberen afdichting zorgen ervoor dat de kisten spat waterdicht zijn. De kisten worden perfect behandeld en eventueel gepolijst. Iedere kist wordt mechanisch getest. Meer informatie? Bekijk de Bawer gereedschapskisten folder of neem contact met ons op via: +31 (0)180 -33 12 00.

Kwaliteitscontrole d.m.v. zoutnevel installatie

Onze ingekochte producten ondergaan eerst een uitgebreide kwaliteits- controle alvorens ze aan ons assortiment worden toegevoegd. Er wordt gekeken naar de kwaliteit van de constructie, zoals laswerk en bout- verbindingen, maar ook naar de corrosiebestendigheid. Met behulp van een zoutnevel installatie, kunnen wij praktijkgebruik in ons laboratorium simuleren door middel van een duurtest. Gedurende een van te voren bepaalde testperiode monitoren wij eventuele optredende veranderingen van de zinklaag, laklaag of poedercoating. Na afloop wordt er, in geval het elektronische componenten betreft, natuurlijk ook gekeken of het product nog functioneert. Voor, tijdens en na de test wordt zo nodig ook de laagdikte gemeten, worden er foto's gemaakt en gerapporteerd. Alle testen worden uitgevoerd volgens DIN ISO 9227.    De testresultaten geven een goed beeld van de kwaliteit van het product. Ze zijn medebepalend in de beslissing of het product al dan niet aan ons assortiment wordt toegevoegd, zodat het kwaliteitsniveau waar Imbema Rhiwa voor staat gewaarborgd blijft! Wilt u meer informatie over onze kwaliteitscontroles? Neem dan contact op met onze inkoopafdeling via 0180 - 33 12 00.   Wij geven u graag meer informatie!

Nieuwe aluminium ladingstang voor airline systemen

Deze innovatieve 1855 ladingstang kan eenvoudig horizontaal en verticaal worden toegepast. De stang is niet verend, maar traploos instelbaar. Hierdoor wordt er geen overmatige druk op wanden, dak of vloer uitgeoefend, waardoor er minder snel schade aan uw voertuig ontstaat. Een andere innovatie is de vergrendeling van de 1855 ladingstang. De stang wordt door een kleine horizontale beweging in de airline ankerrail vergrendeld. Probeer en ondervind het gemak! De 1855 ladingstang is voorzien van een PVC omhulsel. Hierdoor heeft u nooit meer koud aluminium in handen, waardoor de stang ook bij lagere temperaturen eenvoudig te hanteren is en uw lading niet beschadigt. De stang heeft een blokkeerkracht tot 400 daN en wordt in twee standaard lengtes geleverd. Meer informatie? Bekijk de 1855 ladingstang folder of neem contact met ons op via 0180 - 33 12 00.

Een veilige ladingzekering voor de aanhangwagen? Vermijd de 5 meest gemaakte fouten!

Of je nu een lichte of een zware vracht hebt, veel of weinig kilometers maakt, of met een vouw- of aanhangwagen op pad gaat, in alle gevallen is veilige ladingzekering van belang. Zelfs een pakketje van 10 kilo neemt 10 tot 12 keer aan kracht toe bij een acute rem actie. De vracht schiet dan met een kracht van 120 kilo vooruit. Met veel ongevallen, lange files en hoge schades tot gevolg. Zo’n 70% van de vrachtlading die de weg op gaat is nog altijd verkeerd gezekerd. Welke fouten behoren tot de klassiekers en belangrijker nog: wat kun je doen om dit te voorkomen? De 5 meest gemaakte fouten bij het zekeren van lading op een aanhangwagen. – Zo voorkom je  ze!

De feiten over ladingzekering

Gas geven, remmen, een noodstop, bochten en uitwijkmanoeuvres: De lading in een vrachtauto is tijdens het rijden voortdurend onderhevig aan allerlei krachten, die ervoor kunnen zorgen dat een lading gaat schuiven en uiteindelijk zelfs van het voertuig valt. En daarom is het vastzetten van je lading een essentieel onderdeel voor goed en veilig transport.

Zelfrijdende auto’s de toekomst? Wie zegt dat?

Dít is het alternatief: van Amsterdam naar Parijs in 30 minuten. Stel je eens voor, terwijl je vrachtwagen op je bestemming afkoerst, kijk jij onderweg naar de laatste bioscoop hit. Of wat dacht je van deze: je rijdt je wagen (of de wagen rijdt zichzelf) in een vacuümbuis van honderden kilometers lang die vervolgens met de snelheid van geluid naar je bestemming brengt. Onder de indruk? Uiteindelijk willen we allemaal maar één ding: van A naar B en het liefst zo snel, veilig en schoon mogelijk. Moderne technologieën kunnen ons vervoer efficiënter maken. Bijvoorbeeld door middel van automatisering. Als het gaat over de toekomst van transport, zijn de ogen vooral gericht op de ontwikkelingen rondom de zelfrijdende auto. Maar er zijn meer kanshebbers. Razendsnel. Zo snel als de snelheid van geluid.  Dit én meer: maak kennis met de Hyperloop Een hyperloop is een hoge snelheidssysteem, bestaande uit een infrastructuur van buizen die zo goed als vacuüm zijn. Door het buizensysteem zweven een soort capsules, aangedreven door magneten. In theorie kunnen hierdoor snelheden van wel 1200 km per uur bereikt worden. Dat is 30% sneller dan een 747 vliegtuig. Van Amsterdam naar Parijs in 30 minuten, wie wil dat nu niet?  Transport nooit meer hetzelfde De Hyperloop is een kans om de toekomst van transport voorgoed te veranderen. Dat lieten studenten van de TU Delft zich geen twee keer zeggen. Zij meldden zich aan voor de internationale competitie van Elon Musk, bedoeld om de ontwikkeling van dit transportsysteem in stroomversnelling te brengen. Het sleutelwerk kon beginnen. En met succes. Eind januari kwam de TU Delft als winnaar uit de bus bij de allereerste competitie.  Is de Hyperloop de toekomst? Zo snel als een vliegtuig, zo comfortabel als een trein. Als we Elon Musk geloven wel: “De Hyperloop is een soort hogesnelheidstrein waarmee passagiers worden vervoerd in zwevende 'pods'.” Musk claimt dat de Hyperloop sneller is dan de trein, veiliger dan de auto en veel minder belastend voor het milieu dan een vliegtuig. Wetenschappers van Nasa's Glenn Research Center in Ohio concludeerden dat waar het aankomt op het geschatte energieverbruik en de doorvoer van passagiers de Hyperloop inderdaad een sneller en goedkoper alternatief is voor korte vluchten (van 400 tot 800 km)." Of sneller, veiliger en milieuvriendelijk echt waargemaakt kan worden, is de vraag. Er heerst ook veel scepsis. De technologie is nog steeds conceptueel en er is nog veel onzekerheid over de onderliggende infrastructuur en de werkelijke investering die hiervoor nodig is. De Hyperloop versus de zelfrijdende auto Hyperloop en autonome auto’s dienen twee verschillende doelen. De Hyperloop brengt je van A naar B. En mogelijk niet alleen personen, maar ook auto’s of goederen. Met grote snelheid en mogelijk ook in grote hoeveelheden. Maar je kunt niet van de route afwijken. Het maken van tussenstops zou de snelheid namelijk aanzienlijk vertragen. De Hyperloop vertrekt en arriveert bij een hub. Met een autonome auto kies je je eigen route, van deur tot deur. Samengevat voorzien beide systemen in technologie die mensen of goederen efficiënter van A naar B brengt. De Hyperloop lijkt echter een veel praktischer keuze voor langere afstanden, vanaf ca. 300 km tot 2500 km. Autonome voertuigen zijn vooral geschikt voor kortere afstanden, of om mensen en goederen te vervoeren naar transportknooppunten zoals luchthavens of hyperloopterminals. “Ready to go? Your vehicle will arrive in 30 minutes” Hyperloop en autonome auto’s dienen dus in principe twee verschillende doelen, maar zijn wel complementair aan elkaar. Een integratie tussen de 2 systemen is dan ook niet ondenkbaar. Wie zegt dat je straks niet mét je voertuig aan boord van de Hyperloop kunt gaan? Dan kun je in ieder geval gewoon je filmpje pakken. Hoewel…het eerste half uur dan!

Onze projecten

Benieuwd hoe klanten onze producten in hun projecten hebben toegepast?

Bekijk ons overzicht van projecten en praktijkcases.

bekijken

Deze website gebruikt cookies voor het bijhouden van anonieme bezoekersstatistieken. Akkoord Meer informatie